Aktivní víkend

Po předchozích, poněkud líných víkendech, přišel konečně jeden plný nových a daleko zajímavějších věcí! Ale nejdříve o úterní volné noci. Vymysleli jsme si krásný plán. Půjčit si z kempu kola, sjet dolů z kopce, najít malou cestu a dojet do Canta Cruz, na pláž. Po cestě zpátky se zastavit v obchodě pro pár pivek a vyšlapat nahoru. Pak si sbalit pár věcí a vyrazit na outpost (kempování v lese) podle našich představ. Vzít si samozřejmě s sebou ty pivka, kytaru a dobrou náladu 🙂
No, nedopadlo to podle našich představ. Ne, že bychom sjeli na kolech z denního kempu dolů a pak se dozvěděli, že si kola půjčit nemůžeme. Takže šlapat zase rychle zpět a snažit se vrátit pěšky stejnou trasou a zkusit chytit ostatní, jestli ještě neodjeli. Odjeli. Takže kompletní změna plánu. Nakonec jsme tedy vyrazili jen do městečka Capitola na úpatí kopce, kde je pár dobrých obchodů a malé kino. Kino se ukázalo jako perfektní volba. Film Hangover byl jednou z nejlepších komedií, jaké jsem kdy viděl. A na večer zpátky do kempu.

Víkend byl taky naplánovaný dobře. V pátek ale zase došlo ke změně plánu, když jeden z místních vedoucích onemocněl. A zrovna ten, který se nabídl, že nás v sobotu vezme autem do akvária v Monterey a v neděli surfovat. No smůla. Avšak jiný vedoucí se nabídl, že s náma v sobotu pojede.
V pátek jsme se vydali na pláž do Capitoly, kde jsme si půjčili kanoe a strávili na moři pohodovou hodinku a půl. V malebném kalifornském prostředí se kolem naší kanoe proháněly potápky, rackové, tuleni a na dosah ruky i delfíni a krevety. Páteční odpoledne bylo zakončeno na pláži při pozorování školy surfingu a pochutnávání si na pravém mexickém burritos.

V té páteční smůle jsme nakonec našli velké štěstí, když jsme jeli nejluxusnějším vanem, jaký jsem viděl. Akvárium bylo perfektně interaktivní. Všudé samé plastiky a malby na stěnách, nádherné mořké prostředí, spousta obrazovek a elekronických vychytávek, multimediální ukázky pro děti i dospělé. Avšak živočišné vybavení akvárka skýtalo jen obyvatele zátoky Monterey a ke všemu vyjma tuleňů a delfínů. Ani velcí žraloci, jen maličtí.

Mírné zklamání z akvária napravil úžasně úžasný oběd v restauraci s nádherným výhledem a vynikajícím jídlem. Objednali jsme si mořské plody, dobrá volba. A náš průvodce Andrew nás na tento oběd dokonce pozval, jinak bychom si to dovolit mohli asi jen velmi těžko. Takže, ještě jednou díky, Andrew, jídlo bylo úžasné. Procházka po uličkách Monterey byla taky příjemnou změnou a něčím novým. Daleko více se toto město podobá příměstským městěčkům v Evropě.

Na sobotní večer a noc byla v plánu párty u další z day camp vedoucích. Někteř íse bavili více, jiní méně. V podstatě se tam nic zajímavého nestalo a tak není moc o čem vyprávět. Za to neděle byla zase aktivní. Po snídani v Americké snídaňové restauraci, jak ji známe z filmů, jsme se nechali autem vyhodit v Santa Cruz. Tam jsme si půjčili kola, což se později ukázalo jako nejlepší možná volba. Takovou prohlídku města a okolí jsem ještě nezažil. Opravdu jsem si užil asi 5 mil dlouhý výlet do Mystery spotu a zpět. Díky tomu, že tady nejsou kopce, nebyl to vůbec žádný problém. V Mystery spotu vám ukáží a dokáží, jak je to místo geograficky, magneticky a jinak nevysvětlitelně ovlivněné a zakleté. Neplatí gravitace a nejde o žádné optické klamy 😉 Z Mystery spotu už jsme si to hnali zpět přes Downtown v Santa Cruz na pláž a podél pláže až tam, kde cesta končí, do National Bridges Park. Krásné vyhlídky se před námi otevíraly s každým ujetým metrem. Protože nás tlačil čas, rozhodli jsme se co nejdříve dojet na konec, vychutnat si vyhlídku a na cestě zpět udělat fotky za jízdy. Rozhodně jsme si neodpustili 7,5 minutové koupání v obřích vlnách na nádherné pláži pod útesem. Takže za tento víkend jsme toho stihli docela dost a jsem za to náležitě spokojený. Kalifornie zase z jiného pohledu: Z kajaku a z kola, stejně tak do modrých hlubin v akváriu. 🙂